Француските регулатори ги казнија Гугл и Фејсбук со повеќе од 200 милиони евра затоа што не им олесниле на луѓето да се откажат од нивното следење преку Интернет, пренесува АП.
Организацијата за заштита на приватноста на податоците (CNIL) рече дека нејзините истраги откриле дека додека американските онлајн гиганти им дале опција со едно копче на француските корисници веднаш да ги прифатат т.н. „колачиња“ (cookies), не постоел подеднакво едноставен начин тие да ги одбијат бидејќи „потребни се неколку кликања за да се одбијат сите колачиња“.
„Колачињата“ се фрагменти од код што се користат за таргетирање на интернет корисниците за дигитални реклами и други цели. Европските влади имаат построги регулативи од САД, па очекуваат од веб-локациите да бараат дозвола пред да ја следат активноста на корисникот. Тоа значи дека луѓето се соочуваат со скокачки менија (pop-ups) кога посетуваат нови веб-локации, но расте загриженоста дека многу се конфигурирани да го направат тој процес збунувачки или досаден ако корисниците не сакаат да дадат согласност.
Посетителите кога ќе влезат на Фејсбук, или на француските почетни страници на Гугл или на Јутјуб – беа поттикнати да кажат да, што значи дека не ја даваа слободно својата согласност, што претставува прекршување на француските правила за заштита на податоците, соопшти CNIL.
Француското набљудувачко тело го казни Гугл со 150 милиони евра, а Фејсбук со 60 милиони. Исто така, се закани со дневни казни од 100.000 евра доколку не им го олеснат на корисниците во Франција одбивањето „колачиња“ во рок од три месеци.
Фејсбук, кој беше преименуван во Мета, соопшти дека ја разгледува одлуката и е посветен на соработката со властите.
„Нашите контроли за согласност за колачиња им обезбедуваат на луѓето поголема контрола врз нивните податоци, вклучително и ново мени за поставки на Фејсбук и Инстаграм, каде што луѓето можат повторно да ги прегледуваат и управуваат со нивните одлуки во секое време, а ние продолжуваме да ги развиваме и подобруваме овие контроли“, велат од компанијата.
Гугл рече: „Луѓето ни веруваат дека го почитуваме нивното право на приватност и ги чуваме безбедни. Ја разбираме нашата одговорност да ја заштитиме таа доверба и се обврзуваме на понатамошни промени и активна работа со CNIL во името на оваа одлука“.
Колачињата се долгогодишен извор на загриженост за приватноста, сметаат од Франција, бидејќи може да се користат за следење на корисниците на интернет. Тие може да се користат за да помогнат во запомнувањето на деталите за најавување на нечија веб-локација или поконтроверзно, за снимање на историјата на нечија веб-прелистување за да се насочат персонализирани реклами.
Генерално, ваквата француска казна ја нагласува пошироката промена во индустријата за дигитални реклами, бидејќи Гугл и Фејсбук доминираат на пазарот, а регулаторите во Европа и САД работат на постепено укинување на поеклатантните практики за собирање податоци. Гугл ги објави плановите за постепено укинување на таканаречените „колачиња“ од трета страна што ги користат огласувачите од неговите прелистувачи Chrome, иако сè уште ќе може да ги следи корисниците на сопствените услуги.