Франција стана првата европска земја која забрани реклами за фосилни горива според новиот закон за климата. Објавенo на 22 август, законодавството забранува рекламирање за сите енергетски производи поврзани со фосилни горива како што се нафтените деривати, енергијата од добиена од согорување јаглен и јаглеродот што содржи водород, објави ЕуроЊуз.
Рекламите за природен гас засега се’ уште се дозволени, но новите правила треба да бидат воведени во јуни следната година.
Компаниите кои се спротивставуваат на новиот закон би можеле да се соочат со казни од 20.000 до 100.000 евра, со тоа што повторените прекршоци ќе платат двојно поголема сума.
Новиот закон доаѓа откако активисти, вклучително и Гринпис, побараа од ЕУ да ги забрани рекламите за фосилни горива, споредувајќи го со законите околу оние кои ја ограничуваат тутунската индустрија.
Целосна забрана за реклами од нафтени компании во Франција беше предложена како дел од конвенцијата за климатски промени во 2019 година, во која по случаен избор беа вклучени 150 луѓе од јавноста.
Но, критичарите од истите групи кои првично повикуваа на забрана, тврдат дека новиот закон им дозволува премногу слобода на компаниите да го заобиколат.
„Ќе прочитате насекаде дека рекламирањето за фосилни горива сега е забрането, но тоа не е точно! Гринпис Франција твитна по објавата.
Тие велат дека гасот сè уште може да се рекламира и да се огласува за време на спонзорирани настани.
Vous allez lire partout que la publicité pour les énergies fossiles est désormais interdite, mais c’est faux !
Les pubs pour le gaz peuvent continuer, le mécénat, le parrainage, la communication institutionnelle et la pub financière sur les produits fossiles restent autorisés 🙄 pic.twitter.com/HH2TjvNr4u— Greenpeace France (@greenpeacefr) August 22, 2022
Други велат дека тоа оди предалеку, особено со оглед на тековната криза на трошоците за живот во Европа. Шефовите на супермаркетите тврдат дека тоа ги спречува да им дадат до знаење на клиентите кога цената на горивото паднала.
„Ако имаме намалување на цената на бензинот, малку е глупаво ако не можеме да покажеме никому“, рече Едуард Леклер, претседател на супермаркетите Леклер.
Иако Франција е првата европска земја што забрани реклами за фосилни горива, сличен сет на регулативи беше воведен во Амстердам минатата година.
Главниот град на Холандија стана првиот град во светот кој забрани реклами од компаниите за фосилни горива, како и оние од воздухопловната индустрија.
Ова значи дека возилата со фосилни горива, како што се автомобилите на бензин и авионите, повеќе не може да се рекламираат во станиците на метрото во Амстердам или околу центарот на градот.
Одлуката да се отстрани рекламирањето за фосилни горива дојде по масовното движење во градот на чело со иницијативата Reclame Fossielvrij (Реклама без фосилни горива).
Фемке Слигерс, координатор на Reclame Fossielvrij рече дека тоа се случило „во клучен момент во борбата против климатските промени. Рекламите што ги прикажуваат фосилните горива како нормални го влошуваат климатското нарушување и немаат место во град – или земја – што се усогласува со Парискиот договор“.
Градот Сиднеј во Австралија сега бара да го следи примерот на Амстердам откако неговиот заменик-градоначалник Џес Скали ги спореди ефектите од фосилните горива со пушењето.
Скали штотуку успешно го усвои гласањето за спречување на промовирање на јаглен, нафта и гас на имотите во градот и на настаните што ги водат градот, пренесува ЕуроЊуз.